آموزش طراحی لباس

  • ۰
  • ۰

در مطلب گذشته تا پایان نحوه طراحی فیگور، پارچه و حالت های آن در دوره صحبت شد و در این مطلب توجه شما را به ادامه سرفصل های آموزشی دوره جلب می نمایم.

به منظور تقویت خلاقیت ذهنی، به صورت عملی، کارگاه های خلاقیت و ایده پردازی آغازگر دومین مرحله از دوره می باشد. در این کارگاهها اساتید با هنرجویان از نحوه برداشت هنری از سوژه ها و موضوعات اطراف خود و استفاده از آنها در طراحی لباس صحبت می کنند. در هر جلسه از این کلاس هر یک از هنرجویان با در نظر گرفتن موضوعاتی همچون طبیعت، حشرات، پرچم کشورها، آلات موسیقی و هر آنچه برای آنها جذابیت دارد، رنگ بندی و فرمهای خاص آن سوژه را پیدا کرده و در قالب لباس روی مانکن می کشند.

آشنایی با اصول تخصصی و حرفه ای لباس که شامل آموزش اجزای تشکیل دهنده انواع لباس و نحوه کشیدن آنهاست، نیز از مباحث بسیار مهمی است که در دوره یادداده می شود. در خلال این کلاس انواع سبکهای پوشش به همراه تاریخ پوشاک ایران و جهان به صورت عملی ارائه می گردد. این سبکها نیز به عنوان یک سوژه برای الهام گرفتن هنرجویان انتخاب می گردند.

آشنایی با نحوه آماده سازی کالکشن که یکی از پرکاربردترین متدهای مد و لباس می باشد، نیز در این دوره یاد داده می شود. پس از آن هنرجو باید بتواند مود بورد تخصصی آماده کند. مود برد یکی از مهمترین تخصص هاست که در یک مطلب به صورت مفصل در مورد آن توضیح داده خواهد شد. در اینجا همین حد به شما گفته می شود که مود بورد یک نوع طرح توجیهی برای ایده مد نظر نزد کارفرماست. که شامل قسمتهای مختلف از جمله پارچه پیشنهادی و کانسپت مد نظر می باشد.

در آخرین مبحث دومین مرحله، هنرجویان به صورت تئوری رنگ شناسی و به صورت عملی جنسیت سازی انواع پارچه را آموزش خواهند دید. به صورتی که در پایان این مرحله هر کس بتواند آنچه در ذهن خود دارد با بهترین کیفیت روی مانکنهای استاندارد به صورت کالکشن و و با ارائه مود بورد تخصصی طراحی و به صورت یک پروژه به عنوان آزمون پایانی مرحله دوم ارائه نماید.

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی