آموزش طراحی لباس

  • ۰
  • ۰

برای تحصیل در رشته طراحی لباس، حداقل یک سال زمان نیاز است. که در آن علاوه بر آموزش باید کارهای عملی و تمرینات زیادی نیز انجام داد.

بسته به هنرجویی که میخواهد در دوره شرکت کند، پیش نیازهایی باید قبل از شروع دوره گذرانده شود. این پیش نیازها بیشتر حول محور مبانی هنر های تجسمی و طراحی دستی پایه می باشد. افرادی که قبلا کلاسهایی از قبیل نقاشی، گراقیک، معماری و غیره گذرانده اند و دست قوی در ترسیم دارند میتوانند مستقیم وارد دوره شوند.

هنرجویان ابتدا طی چند جلسه به صورت تئوری مبانی لباس و اصول پوشش را آموزش می بینند و از ضرورت تحصیل در این رشته آگاهی پیدا می کنند. شروع دوره با نحوه کشیدن فیگور بدن انسان و فراگیری تناسبات موجود در اندام می باشد. در کلاس فیگوراتیو نحوه کشیدن انواع فیگور مردانه و زنانه و قوانین ابعادی آنها به همراه حرکات و ژست های مخصوص به هنرجو یاد داده می شود.

پس از ارائه سرفصل های فیگور و انجام تمرینات و آزمون عملی این درس، نوبت به یاددادن نحوه طراحی پارچه می رسد. طی این کلاس هنرجویان نحوه ترسیم پترن، جنس و حالات انواع پارچه را فرا خواهند گرفت. مهمترین قسمت این درس کشیدن پارچه با توجه به سایه روشن و افتان و خیزان آن روی مانکن می باشد که با تمرین زیاد این امر میسر خواهد شد. انجام یک پروژه در پایان این مراحل توسط هنرجو و ارائه تکالیف عملی به مدرس مربوطه در این مقطع الزامی بوده و پیش شرط ادامه دوره می باشد.

بحث تخصصی آموزش از این مرحله به بعد آغاز می گردد. هنرجو تا این جای دوره با قوی کردن دست خود در طراحی آماده کشیدن اصولی ایده های ذهنی خود شده است. ادامه این مبحث در مطلب بعدی به نظر شما خواهد رسید. همچنین شما میتوانید برای شرکت در یک جلسه مشاوره حضوری با موسسه مد و لباس دانش آرا به شماره تماس 03136605151 تماس حاصل فرمائید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی